Czym zajmuje się KAMIENIARSTWO ?
Temat: Mam pytanie, jak sie sprawuja e-mobile ??
Odnośnie akumulatorów.
Zastosowanie akumulatorów rozruchowych, to wyrzucone pieniądze. 1km będzie kosztował grubo ponad 1,-zł.
Rozruchowe wytrzymują tylko kilkanaście cykli, a niektóre tylko kilka cykli.
Najlepsze są akumulatory TROJAN T-105 lub T-125 (6V, od MELEXA).
One liczone są na 750 cykli przy prądzie 75A i przy pełnym rozładowaniu.
Do tego mają dość dobrą wagę.
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=143
Temat: Melex na przekładke do seicento?
Witam wszystkich forumowiczów miłośników EV - jestem nowy na waszym forum więc dobre powitanie to podstawa Zastanawiam się czy sprawdziło by się przełożenie gotowej instalacji w raz z silnikiem od popularnego melexu do odchudzonej budy np. seicento. Akumulatory Trojan odpowiednia ilośc do przejechania 80km. Jeśli tak to jaką v-max można by uzyskać w takim pojeździe i czy to wogóle ma sens. Prosze o konstruktywne opinie. Pozdro.
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=582
Temat: samochód elektryczny 2x4kW Rudzika:)
...samochodu. Ma wiele wad: jest ciężki, małosprawny, głównie za wysokie napięcie, kłopot z kontrolerem i zabezpeczeniami jazdy, strasznie drogie styczniki na tak wysokie napięcie z akumulatorów, do tego niebezpieczne napięcie. Każdy chce wyważać otwarte drzwi, a już przecież ma jak na dłoni sposób przerobienia auta. Chyba, że ktoś ma za wiele pieniędzy i czasu na powtarzanie moich doświadczeń i moich nakładów na te doświadczenia. Akumulatory TROJAN są już tanie i są dużo tańsze od benzyny. Marucha zacznij już przerabiać auto, bo ciągle podpuszczasz potencjalnych pasjonatow elektrycznych aut i narażasz ich na duże wydatki sugerując np.: wysokie napięcie. Przy niższym napięciu muszą być tylko grubsze przewody (zgodnie z SEP-em) i jest praktycznie bez strat. Silnik LEMCO i CURTIS lub ALLTRAX są zimne. czyli są praktycznie bez strat.
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=107
Temat: endura 30 i pro32
...mnie wypowiedzi, że silnikiem 30 lb uciągu śmigają co poniektórzy niemal jak ścigaczem. Przyszedł czas na pożegnanie z moją Minn Kota 36. Wybór padł na Minn Kota Traxxis 80. Mam go otzrymać już w tę sobotę. Myślę, że na szybkości nie zyskam więcej jak 30%, ale pod wiatr mam nadzieję zyskać bardzo dużo. Ciężar łodzi praktycznie nie liczy się. Liczy się to co wystaje ponad wodę i siła wiatru jaka oddziała na to co wystaje. Do tego dwa akumulatory Trojan SCS 225 po 671zł sztuka. NEURAS?- zobacz ile jest opinii o tym silniku w necie. Praktycznie zero. Nie ryzykowałbym, chociaz może to być niezły silnik. Wolę jednak sprawdzone rozwiązania.
Źródło: forum.haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=846
Temat: NEXIA EV
W najnowszej swojej konwersji na EV (NEXIA) zastosowałem akumulatory TROJAN T-1275 (12V/150Ah - 7 szt.) - razem 259 kg. Przy zero st.C bez ogrzewania przejeżdżałem po 35 km (gdańskie góry i ruch miejski). Ostatnio zrobiliśmy w tej NEXII ogrzewanie (2 kW). Ciepło i przyjemnie, ale dziś mnie zaskoczył zasięg. Po 28 km skończyła mi się energia i musiałem wrócić na sznurku. Trochę inaczej trzeba liczyć zasięg niż z aku. T-105. Inna sprawa, to skończyłem je ładować wczoraj wieczorem i...
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=484
Temat: Akumulatory
Spotykam sie kilka razy na tym forum z określeniem akumulatory Trojan . Widziałem link do strony na której są prezentowane . Ale może ktoś mi wyjaśni czym one się różnią od zwykłych ak. ? Czy to sa akum. Kwasowe czy zasadowe ? I gdzie jest ich przewaga nad zwykłym akumulatorem samochodowym .
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=354
Temat: Opłacalność napędu elektrycznego vs spalinowego
I wcale nie musi ich być pół tony :/ na 250 kg ludzie też jeżdżą, mając blisko do pracy wystarcza im zasięg rzędu 30-40 km Cytat ze strony Zbyszka Już jeżdżę NEXIĄ - EV. Jazda jest wspaniała, zupełna cisza (brak hałasu i brak smrodu). Silnik oczywiście waży 11 kg. Trochę mniejszy zasięg, bo mniejsze akumulatory. Zamontowałem akumulatory TROJAN T-1275 (12V / 150Ah - 7 szt.. Akumulatory razem ważą 259 kg. Przy mrozie 3 st.C zasięg wyniósł 35 km po mieście (gdańskie górki i korki), latem będzie większy zasięg. A co będzie przy minus 20st.C i potrzebie mocniejszego ogrzewania kabiny? Jak pokazuje aura, na podlasiu temp. ok. 5 st utrzymuje się przez około 4-5 mies. od razu widać że potrzebny jest drugi samochód. Albo litowy albo spalinowy. Bo co zrobisz jak...
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=598
Temat: samochód elektryczny 2x4kW Rudzika:)
A do mnie przemawia cena, falownik Siemens 11kW mozna kupic za ok 900zł, do tego silnik np. 6kW przy 50Hz np. 1500rpm i zasilic go zwiekszonym napieciem i 100Hz z falownika, pozwoli to na wyciagnięcie ok 9kW i 3000rpm przy silniku ok 25kg cena uzywanego ok 300zł.Do tego ok 500V akumulatorów np. 7Ah..żelówki nie sa takie drogie. A ile kosztuje Lemko? , kontroler DC do niego? Akumulatory trojan? Czy takim kontrolerem mozna sobie dowolnie kształtowac charakterystykę sterowania silnikiem? A i jeszcze metr kabla spawalniczego kosztuje ok 50zł ) taki kabel niezbędny do wielkich prądów, cięzki i drogi jak złoto pozdrawiam Wiesiek PS. Ale, skoro mam silniki od staplarki to spróbuję, a potem zobaczę...falowniki tanieja w oczach, sam kupiłem siemensa 2,2kW za ok 200zł.
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=107
Temat: samochód elektryczny 2x4kW Rudzika:)
"Vein" i "urbita". Samochód osobowy przy większych prędkościach musi ważyć, bo podmóch wyprzedzającej ciężarówki by go zmiótł. Ja jeżdżę takimi elektrycznymi i sobie chwalę. Akumulatory TROJAN są tańsze od benzyny i innych paliw.
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=107
Temat: Akumulatory
Zaczełem to sobie liczyc...co mi tu sie nie zgadza...to jakas sciema;) Akumulatory trojan 36V 240Ah wyjdzie mi ok 1200$...a te Li.. ok 5200$ za taką sama ilosc kWh...więc cos sciemniaja... ...Ale popatrzcie sami... Wiesiek
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=211