Czym zajmuje się KAMIENIARSTWO ?
Temat: Łączenie akumulatorów o różnej konstrukcji
Dziękuję za wasze spostrzeżenia
Jak napisałem wyżej nie zaleca się takiego połączenia, ale masz okazję sprawdzić w praktyce czym to skutkuje i temat uzupełnisz o swoje doświadczenia.
Pozwolisz, ale zrezygnuję z tej okazji, bo samochodowe akumulatory AGM nie rosną na drzewach i mocno wysysają portfel
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1684667.html
Temat: Użytkowanie AGM i ładowarka.
...W aucie raczej nie masz ciągłego ładowania, bo chyba od czasu do czasu (cyklicznie) śpisz i wyłączasz silnik, a więc ładowanie jest co jakiś czas. To jest właśnie cykliczne ładowanie. Ładowanie ciągłe ma miejsce wówczas, gdy aku jest cały czas, dzień i noc podłączony do układu ładującego, np. w UPS-ach, w stacjach rezerwowego zasilania, itp. Tak sobie stoi ciągle lekko doładowywany w pełnej gotowości przez kilka lat. Akumulatory AGM (np. Stinger, HW Energetic, Kinetik, itp.) potrzebują napięcia cyklicznego ładowania o wartości pomiędzy 14,2 a 15,0V. Przy czym są to wartości mocno skrajne, a ta ostatnia wyższa, to jest już ostateczna bezpieczna granica, której nie wolno przekraczać, aby trwale nie uwalić akumulatora poprzez jego przeładowanie. Każdy akumulator (każdej marki) może się powoli ale stopniowo niszczyć i nieodwracalnie tracić...
Źródło: strefacaraudio.pl/index.php?showtopic=7475
Temat: Jak uruchomić radiostację RF10?
Wielu posiadaczy tych radiostacji ma problemy z kiepskiej jakości akumulatorami. Jako że zakup 5 szt. nowych ogniw Ni-Cd wielkości R20 to wydatek nie mniej jak 100 zł (tyle co kosztuje cała kompletna radiostacja) proponuję w komorze akumulatorowej umieszczać typowe akumulatory AGM 6V/3,4 Ah o znormalizowanych wymiarach: 134x34x60 (na przykład SB 3,4-6 firmy SSB). Puste miejsca należy wypełnić jakąś gąbką czy czymś podobnym. Akumulator taki kosztuje w okolicach 25 - 35 zł. Oczywiście reprezentuje sobą znacznie gorsze parametry eksploatacyjne (mniejszy zakres temperatur pracy, krótka żywotność przy pracy cyklicznej, konieczność stosowania innego typu ładowarki niż oryginalna itp ...), ale...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1392501.html
Temat: Jaki wzmacniacz pod subwoofer ? wasze opinie i spostrzeżenia
...Regulated Lead Acid). Dzięki temu jest całkowicie bezobsługowy, bezpieczniejszy od innych, oraz można go montować w dowolnej pozycji bez dodatkowej wentylacji, nawet wewnątrz kabiny samochodu. Unikalna technologia ogniw suchych zapewnia osiągnięcie ekstremalnie dużego natężenia prądu zarówno w bardzo krótkich impulsach czasowych jak i podczas długich i ciągłych obciążeń w bardzo szerokim zakresie temperatur od -40 do +60 ̊C. Akumulatory AGM są również odporne na głębokie cykle rozładowujące (Deep Cycle) i przyjmowanie bardzo dużych wartości prądu ładującego. Dzięki temu nawet kompletne ich rozładowanie nie objawia się negatywnymi skutkami w znaczący sposób wpływającymi na ich wydajność i żywotność.,, Zródło ESSA
Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=546
Temat: łaczenie szeregowe akumulatorów żelowych (AGM)
...się) Podczas pracy - stary akumulator rozładowuje się szybciej ponieważ ma mniejszą pojemność, napięcie szybciej na nim spada i układ odłacza sie przy napięciu granicznym. Dla którego akumulatora takie połaczenie w szereg jest bardziej szkodliwe? Wg moich dedukcji ten starszy ponieważ jest przeładowywany i szybciej sie rozładowuje. Ale ja pytam Was bo moje gdybania mogą być błędne a chciałbym wiedzieć na pewno. Chodzi mi o akumulatory AGM chociaż myślę, że zAsada będzie taka sama do wszystkich.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1354316.html
Temat: DYI przenośne oświetlenie na bazie aku samochodowego
Jeżeli chodzi o czas świecenia to tu jest wzór: http://www.akumulatory.republika.pl/akumulator.html sprawdziłem sprawdza się. zdecydowanie wygodniejsze są akumulatory AGM (żelowe) nieco droższe ale bezpieczniejsze i większy wybór mniejszych pojemności.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1418596.html